Анотация
Главната цел на учебната дисциплина е получаване на нови знания и разширяване на
научния кръгозор на студентите за управление на фирмите в съвременните условия,
където киберсигурността добива висока тежест. Основните задачи за изпълнение на
целта са свързани с насоките, формирането и реализирането на политики, стратегии,
механизми и инструменти, осигуряващи ефективност и целесъобразност на
производствените, маркетинговите, търговските, инвестиционните, финансовите и
иновативни дейности за постигане на балансирани ползи в релацията „бизнес-
общество-природа“.
Съдържанието на учебната дисциплина се базира върху комплексни знания за новите
реалности и особености в управлението на предприятията в дигиталната епоха.
Разкриват се основните теории, принципи и функции при изграждане и прилагане на
качествено управление на бизнес процесите. Отчита се, че стратегическото и
оперативно управление в релацията наука-производство-продажби-потребителски
предпочитания предопределя различни технологии, засягащи създаването;
развитието и прекратяването на фирмите. Разкриват се определени аспекти, засягащи
предприемачеството, управление на процесните иновации, на доставките, на
производството, на маркетинга и търговията, на бизнес комуникациите и преговорите
и на е-бизнеса. На тази основа специално внимание се отделя на реинженеринговите
ресурси, системи, модели, фактории, механизми и инструменти за ефективно
управление на промените, с цел постигане на балансирани ползи както за бизнеса, така
и за природата и обществото.
Съдържание
- Теоретико-методологични аспекти за фирмения мениджмънт.
- Основни мениджърски процеси. Три основни групи управленчески процеси за фирмите.
- Политики, стратегии и технологии за управление на фирмите.