Дисциплини

8 Фирмен мениджмент

Седмичен хорариум ИМ
Форма на контрол Изпит

Анотация


Главната цел на учебната дисциплина е получаване на нови знания и разширяване на
      научния кръгозор на студентите за управление на фирмите в съвременните условия,
      където киберсигурността добива висока тежест. Основните задачи за изпълнение на
      целта са свързани с насоките, формирането и реализирането на политики, стратегии,
      механизми и инструменти, осигуряващи ефективност и целесъобразност на
      производствените, маркетинговите, търговските, инвестиционните, финансовите и    
      иновативни дейности за постигане на балансирани ползи в релацията „бизнес-
      общество-природа“.
      Съдържанието на учебната дисциплина се базира върху комплексни знания за новите
      реалности и особености в управлението на предприятията в дигиталната епоха.
      Разкриват се основните теории, принципи и функции при изграждане и прилагане на
      качествено управление на бизнес процесите. Отчита се, че стратегическото и
      оперативно управление в релацията наука-производство-продажби-потребителски
      предпочитания предопределя различни технологии, засягащи създаването;
      развитието и прекратяването на фирмите. Разкриват се определени аспекти, засягащи
      предприемачеството, управление на процесните иновации, на доставките, на
      производството, на маркетинга и търговията, на бизнес комуникациите и преговорите
      и на е-бизнеса. На тази основа специално внимание се отделя на реинженеринговите
      ресурси, системи, модели, фактории, механизми и инструменти за ефективно
      управление на промените, с цел постигане на балансирани ползи както за бизнеса, така
      и за природата и обществото.

Съдържание


  • Теоретико-методологични аспекти за фирмения мениджмънт.
  • Основни мениджърски процеси. Три основни групи управленчески процеси за фирмите.
  • Политики, стратегии и технологии за управление на фирмите.