Анотация
Цел на дисциплината е да запознае студентите с теоретичните основи на икономиката и фирмения мениджмънт. Лекционният курс е разделен на два модула – Икономика и Мениджмънт. Обект на първия модул са основите на икономиката – пазар, пазарен механизъм, пазарно равновесие, фирма, приходи, разходи и печалба на фирмата. Обект на втория модул са понятийния апарат и съвременните концепции за мениджмънта. Въвеждат се и се анализират понятията – управленски процес, външна и вътрешна среда на фирмата, мисия, цел, стратегия, управленска функция, управленско решение и др. На семинарните упражнения студентите придобиват практически умения за решаване на казуси и тестове от икономическата и управленска практика на фирмите.
Съдържание
Основни раздели на съдържанието:
- Пазар и пазарен механизъм;
- Фирми –приходи, разходи, печалба;
- Въведение в мениджмънта;
- Понятиен апарат на фирмения мениджмънт;